Over ons
OPLEIDINGEN GEMAAKT DOOR SPECIALISTEN
AQUS biedt opleidingen aan kinesisten en osteopaten die nood hebben aan extra specialisatie binnen hun vakgebied. Een cursus voor kinesisten, gemaakt door kinesisten.
Geen droge theorie in grote aula’s of zelfstandige cursussen die je thuis achter je computer leert. Wat krijg je wel? Een zorgvuldig samengestelde opleiding die inzoomt op de probleemgevallen, de pathologie achter een specifiek probleem en hoe het correct toepassen van een behandeltechniek.
Kevin Campion merkte in zijn eigen praktijk op dat er steeds vaker patiënten kwamen met een terugkerend klachtenpatroon.
“We stelden ons meteen de vraag: wordt de techniek wel op de correcte manier toegepast?” Je kan via verschillende opleidingen leren hoe je theoretisch gezien een bepaalde pathologie kan behandelen, maar vaak is de uitvoering te beperkt.
WAT NA HET AANLEREN VAN DE TECHNIEK?
Waarom zijn de cursussen van AQUS dan zo anders? We vertrekken vanuit dezelfde theorie, maar gaan een stapje verder.
- Wat is het klachtenpatroon en hoe kan je dit herkennen?
- Is het een lokaal probleem, of zijn er andere spieren betrokken?
- We focussen op het pijnmechanisme en de neurologie erachter
We leren niet enkel de techniek aan, maar kijken ook wanneer je de techniek moet toepassen en waar je hem moet toepassen.
Karen
Karen is eigenares van Prana Yoga Studio. Ze straalt en ademt Yoga uit. Daardoor is zij de best denkbare docente om de Yoga cursussen van AQUS Learning in goede banen te leiden.
Lies
In 2019 studeert Lies af en behaalt haar masterdiploma revalidatiewetenschappen en kinesitherapie met afstudeer optie musculoskeletale kine aan de universiteit van Antwerpen.
Door haar passie en idee om dry needling verder te blijven ontwikkelen, besloot ze om mee in het verhaal van AQUS Learning te stappen.
Kevin Campion
Bezieler en het kloppend hart achter AQUS is Kevin Campion. Hij is gepassioneerd door het menselijk lichaam en de revalidatie ervan. Hij voelde vanuit zijn eigen job als kinesitherapeut de nood om bepaalde vakopleidingen beter vorm te geven.